Nieuws

Schadeherstel Meester 800x338px

Met gepaste trots maken wij bekend dat wij toe getreden zijn tot de selecte groep van Schadeherstelmeester.

Schadeherstelmeester is het netwerk van autoschadeherstelbedrijven die gespecialiseerd zijn in het herstellen van complexe autoschade.

De afgelopen periode is gebruikt om de vestigingen aan te sluiten. Inmiddels is er een goede spreiding met 22 vestigingen van schadeherstelbedrijven die aan de basis staan van dit nieuwe concept.

Schadeherstelmeester is een initiatief van de dealerholdings Broekhuis en PGA Nederland en schadeketen Autoschade Herstel Groep (AHG). De aangesloten vestigingen hebben o.a. de verplichting om te voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen op het gebied van kennis en techniek en om minimaal twee merkspecialisaties in huis te hebben.

Er zijn diverse aanvragen van potentiële leden ontvangen, welke momenteel worden getoetst aan de strenge selectiecriteria voor dit exclusieve netwerk. De geselecteerde bedrijven zijn allemaal bereid belangrijke investeringen te doen op het gebied van complex schadeherstel. Een complexe schade vereist naast vakmanschap merk specifieke kennis en techniek.

Het laatste nieuws en acties van Autoschade Herstel Roos Alkmaar via Facebook. Volg ons op Facebook en blijf automatisch op de hoogte!

    1. TROTS? NEE, BERE-TROTS ZIJN WE! Dat hebben we toch maar mooi met elkaar behaald: Top 3 van de beste schadeherstelbedrijven in Nederland! We laten continue de klanttevredenheid toetsen via het onafhankelijke onderzoeksbureau tevreden.nl. Tevreden.nl voert binnen de branche tevredenheidsonderzoeken uit naar aanleiding van herstelde schades, klanten worden gevraagd om anoniem hun mening te geven over het uitgevoerde herstel, de service, de dienstverlening, de communicatie etc. etc. Kortom ons credo en methodiek “Kwaliteit is een keuze” worden zeer gewaardeerd door onze klanten. Wij willen hierbij ook onze klanten bedanken voor de hoge cijfers die ze ons hebben gegeven, jullie waardering motiveert en stimuleert ons om elke keer weer “een stapje verder te gaan, dank jullie wel.

    2. Terug van vakantie maar helaas met schade aan je auto? Voor het beste schadeherstel met 7 jaar garantie ga je naar ons toe!

    3. NIEUWE TECHNISCHE ONTWIKKELINGEN Mazda past dieseltechniek toe in nieuwe benzinemotoren Mazda gaat vanaf 2019 benzinemotoren toepassen die gebruik maken van compressie-ontsteking in plaats van de traditionele bougievonk, volgens het principe van de dieselmotor. Het 20 tot 30 procent lagere verbruik en minder uitstoot zouden de loopbaan van de verbrandingsmotor nog een decennium kunnen rekken. De nieuwe (Skyactiv-X) motoren maken gebruik van HCCI (homogeneous charge compression ignition) techniek. De bovengemiddeld hoge compressie zorgt er voor dat het lucht-brandstofmengsel, door de hitte die vrijkomt bij het samenpersen van het mengsel ,uit zichzelf ontbrandt. Tot nu toe slaagde geen enkele autofabrikant er in het HCCI-concept succesvol toe te passen in een automotor. Het langzaam op toeren komen en de onrustige loop maakten deze motoren ongeschikt voor gebruik in een auto. Mazda zegt nu een oplossing te hebben gevonden voor deze problemen. De bougies blijven, maar krijgen nu een bijrol. Alleen wanneer veel vermogen gevraagd wordt, springen ze bij. Verder gaat Mazda een turbo toepassen voor meer vermogen. Bij het rijden op constante snelheid, draait de motor volledig op zijn eigen ontsteking en springt hij even efficiënt om met brandstof als een dieselmotor. Omdat de nieuwe motor toe kan met een armer mengsel en hier ook nog efficiënter mee omgaat, is de uitstoot volgens Mazda aanzienlijk lager dan de huidige benzine- en dieselmotoren. Cijfers zijn nog niet bekend. (Bron: automotive werkplaats)

    4. DIT WIL JE TOCH NIET! In Amerika is een schadebedrijf aangeklaagd voor slecht schadeherstel. Goedkoper herstellen dan voorgeschreven kan een schadebedrijf duur komen te staan. Het Amerikaanse dealer-gelieerde schadeherstelbedrijf John Eagle in Texas is aangeklaagd voor ruim 1 miljoen dollar door een schade niet conform de voorschriften te repareren om zo extra marge te creëren. Het bedrijf heeft zich bij het vernieuwen van een dakplaat niet gehouden aan de reparatievoorschriften van de fabrikant, in dit geval Honda. Door de nieuwe dakplaat te verlijmen in plaats van te lassen heeft het bedrijf sneller en goedkoper gerepareerd om zo extra marge te genereren. Echter nog geen jaar later is de auto opnieuw betrokken bij een aanrijding en zijn de bestuurder en bijrijder bekneld geraakt in de veiligheidskooi. De auto is in brand gevlogen en omdat zij niet tijdig uit het wrak konden komen hebben de inzittenden ernstige letsel opgelopen. Het schadebedrijf is aangeklaagd voor de ondeugdelijke reparatie en ook de verzekeringsmaatschappij is inmiddels aangeklaagd. Volgens een expert zou er minder (letsel)schade zijn ontstaan als de dakplaat vervangen en verwerkt zou zijn volgens de Honda reparatievoorschriften. Door de dakplaat te verlijmen is de structuur van het voertuig ernstig aangetast en biedt niet meer dezelfde veiligheid ingeval van een aanrijding, aldus het rapport Amerikaanse toestanden zullen we hier nog niet hebben maar willens en wetens concessies doen aan de kwaliteit van het schadeherstel, BIJ ONS NIET!! Ook dat is een onderdeel van ons credo: KWALITEIT IS EEN KEUZE! Nb. de op de foto getoonde auto was niet de betreffende auto.

    Meer nieuws op Facebook