Schade herstel

U wordt bij ons ontvangen door Ruud Stam of Björn Klaver:

 

Zij nemen uw schade op en noteren uw gegevens, die van de auto en uw verzekering.

Receptie

Schade melding

Uw schade wordt gemeld bij uw verzekering en er wordt zo nodig een expert geregeld. U kunt meteen een datum afspreken wanneer wij uw auto herstellen en of u vervangend vervoer nodig heeft. Ook nemen we de financiële afhandeling t.a.v. de verzekering van u over.

Expertise

De schade-gegevens worden vastgelegd in een audatex-schaderapport. Deze gegevens worden verwerkt en berekend, waarna een exact schadebedrag volgt. Dit bedrag wordt afgestemd met uw verzekeringsmaatschappij. Vanaf hier gaat uw auto intern de hele herstelprocedure door, welke Ruud Stam van begin tot eind begeleidt.

Demontage

Demontage

De beschadigde en kapotte onderdelen worden gedemonteerd en vervolgens vervangen door uitsluitend originele of groene originele onderdelen. De vervangen onderdelen worden gescheiden en milieuverantwoord afgevoerd.

Plaatwerkerij

Vervolgens wordt de carrosserie uitgedeukt of gedeeltelijk vervangen of gericht. Wij werken met uiterst geavanceerde las- en puntlasapparatuur om het eindresultaat als origineel te maken. Uiteraard beschikken wij ook over alle benodigde moderne meet- en richtapparatuur, inclusief speciale fabrieksdata en meetgegevens.

Voorbewerking

Voorbewerking

Op de voorbewerkafdeling zorgen we dat alle nieuwe en herstelde delen “strak” gemaakt worden en voorzien worden van een roestwerende grondlaag, de laatste voorbereidingen voor het spuiten. De werkplekken zijn voorzien van gefilterde afzuiging om stof zo effectief mogelijk af te voeren. Voordat de auto de spuiterij in gaat wordt hij zo afgeplakt waardoor de verf alleen daar kan komen waar het ook moet komen.

Verf mengen

Verf mengen

De originele kleur wordt door een verfmix computer aangemaakt. Er wordt bij het spuiten gebruik gemaakt van milieuvriendelijke high-solid en watergedragen lakken. Door de constante ondersteuning van de lakfabrikant en kleurinfo van alle autofabrikanten zijn wij altijd in staat om de originele kleur op uw auto te spuiten.

Verf spuiterij

Spuiterij

In de hypermoderne stofvrije spuitcabine kunnen zowel uw auto als de losse carrosseriedelen tegelijk gespoten worden. In de spuitcabine wordt de lak op de meest ideale temperatuur gedroogd. Schadelijke invloeden van buitenaf kunnen de gloednieuwe laklaag niet aantasten.

Voor het mooiste spuitwerk in Nederland. Maak kennis met ons unieke sluitsysteem met verwarmd stikstof en bekijk hieronder de film.


Montage

Montage

Na het plaat- en spuitwerk wordt uw auto weer opgebouwd. Onderdelen worden volgens de fabrieksgegevens gemonteerd. Door de samenwerking met de merkdealers zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste reparatietechnieken van alle merken auto’s. Er worden uitsluitend originele onderdelen gebruikt om uw auto weer op en top te krijgen. De auto wordt na de montage weer gecontroleerd. Na deze strenge eindcontrole heeft u 7 jaar garantie op de reparatie of nemen wij de fabrieksgarantie over.

Uitlijnen

Uitlijnen en airco vullen

Wanneer uw auto gerepareerd is wordt als laatste, indien nodig, de airco gevuld. Dit wordt alleen gedaan wanneer de airco door de aanrijding beschadigd was of wanneer de condensor voor reparatie van de auto verwijderd moest worden. Vervolgens wordt uw auto uitgelijnd zodat de wielstanden weer goed staan conform de fabriekswaarden.

Wassen

Wassen

Na het herstel wassen wij uw auto in de hyper moderne Indoor Carwash en wordt het interieur schoongemaakt zodat u een keurige auto terug krijgt.

Pepermunt bij aflevering

Afleveren

Zodra uw auto gereed is neemt Björn contact met u op voor de ophaalafspraak. De afhandeling met de verzekeringsmaatschappij wordt met u doorgesproken, waarbij uw eigenrisico en eventueel niet meeverzekerde BTW bedragen berekend worden.

Voordat u weer veilig de weg opgaat ontvangt u van ons het garantiebewijs (7 jaar of overname van de originele fabrieksgarantie) en een nieuw schadeformulier.